• Kazalište slijepih i slabovidnih „Novi život“

    Ivo Andrić
    Prokleta avlijaprokleta-avlija-plakat

    Redatelj: Mario Kovač
    Dramaturginja: Sibila Petlevski
    Scenografi: Iva Matija Bitanga i Leo Vukelić
    Kostimografkinja: Hana Letica
    Asistentica za scensko pjevanje: Davorka Horvat
    Oblikovatelj svjetla: Nenad Lalović
    Vizualni identitet predstave: kunazlatica

    Zadužbina Ive Andrića, odobrila je  besplatno i neisključivo pravo za igranje predstave prema navedenom Andrićevom djelu, u dramatizaciji Sibile Petlevski i režiji Maria Kovača.
    © Zadužbina Ive Andrića, Milutina Bojića 4, Beograd, Srbija.

    Igraju:
    ĆAMIL (DŽEM-SULTAN), SOFTA: Igor Kučević
    FRA PETAR, LATIFAGA KARAĐOZ: Vojin Perić
    HAIM: Nikša Marinović
    ZAIM, MORNAR, MRŠAVI (stražar):  Milenko Zeko
    ATLETA (ALIJA ĐERZELEZ), UGOJENI (činovnik):  Marijo Glibo
    MELEĆHANA, JEKATERINA: Anita Matković
    AMRA:  Ružica Drenski
    ŠEHIDA, ANĐELIJA, GLAS NEVIDLJIVE GRKINJE:  Suzana Bliznac
    ZEMKA: Ružica Domić -Lalović
    VEHBIJA: Dajana Biondić

    Inspicijent: Nina Biondić
    Tehnička podrška: Branko Ostojić, Andrej Drenski, Andrea Čavara

    Premijera, listopad 2016.

    Pripovijest nobelovca Ive Andrića „Prokleta avlija“ poslužila je kao predložak našoj istoimenoj predstavi. Smješteni u Istanbulskom zatvoru, Andrićevi likovi, suočeni sa sporim proticanjem vremena, jedni drugima vrijeme krate najstarijim ljudima znanim vidom zabave – pripovjedanjem. U pričama živopisnih likova fra Petra, Haima, Zaimage, Ćamila i Alije kroz prizmu crnog humora isprepliću se teme izoliranosti, tragike i neminovnosti gorke sudbine, fatuma. Paralelno, skrivene od očiju svijeta, u ženskoj inačici „proklete avlije“, žene svojim tragičnim ispovijedima razbijaju zapadnjački romantiziranu sliku harema, svojevrsnog „zlatnog kaveza“, kao svilom i kadifom omotanog raja prikazujući stvarne sudbine uništene rodnom diskriminacijom prepoznatljivom u mnogim sredinama i dan, danas.
    više...

    U pokušaju da prikažemo motivom kruga vječni kotač bitka koji se uvijek i iznova okreće te ponavlja mrveći pred sobom mala ljudska bića, potražili smo konkretna scenska rješenja koja i na simboličkoj razini demonstriraju dotičnu repetativnost. Dramaturginja predstave Sibila Petlevski, u želji da ostvari epski zamah osnovne linije priče, posegnula je za dodatna dva izvora tekstova: nekoliko Andrićevih kraćih djela, ponajviše „Put Alije Đerzeleza“, te nekoliko narodnih pjesama i sevdalinki iz kojih narodna mudrost i iskustvo progovara brutalnom iskrenošću ne ostavljajući publiku ravnodušnom. Želja mi je bila sa ovom predstavom nastaviti istraživački put započet prije desetak godina sa Miterrerovim „Smrtnim grijesima“, put po kojem s ansamblom Novog života pokušavamo naći svjetlo na kraju životnog tunela kojim svi mi zajednički kročimo.
    Mario Kovač

    Transformacija racija u ???
    “Gledam tu našu prokletu avliju”, to strmo gledalište. Ponekad mi se čini, kao da između nas i Njih, kao da između naših života i ostatka svijeta, postoji neka koprena, neko okaveženje, pa se upinjem i šaljem riječi kroz virtualne rešetke, pa se trsim i skačem replikama u tu urbanu gomilu, nudeći nas i servirajući nas kao desert duše, ne tražeći zauzvrat ništa osim osjećaja da su bili u pravom kazalištu i zavukli se u iluziju, kao u pristojan i suptilan svršetak jednog od ljepših dana, ako ne u životu, onda bar u tom mjesecu.
    Mi ne izgovaramo replike, mi ne čitamo scenarije, mi tako živimo, mi kroz autoironiju i autosugestiju svojim jedinstvenim rukopisom potpisujemo svoju igru, ostajući vjerni i do osnovnih glumačkih uputa dosljedni konceptu redatelja

    “Sva sreća što sam u civilu”, odnosno u predstavi, “pa nitko ne zna tko sam i što sam”, a ja se iz fratra u pomahnitala tamničara pretvaram, štujući i pljujući, pozivajući na molitvu i iznuđujući priznanje nevina čovjeka. Sve me to nekako podsjeća na ovovremeno bitstvo, koje većina nas provodi u nekim svojim prokletim avlijama, u kojima pričamo o beznačajnim stvarima, a šutimo o činjenicama na osnovi kojih su nas strpali u pasivno brojanje dana i teatralno izgovorenih replika.
    Vojin Perić

     

  • Trenutno nema video sadržaja.

     

  • slabov

    Kazalište slijepih i slabovidnih “Novi život”

    Šenoina 32

    10000 Zagreb

    OIB: 97894610362

    Tel. 01/4812 502, 4812 066
    e-mail: teatar-slijepih@zg.t-com.hr

    www.novizivot.hr

    ravnatelj: Vojin Perić

    tajnica: Marina Ćurić

    propaganda: Ana Maria Perić

  • Trenutno nema video sadržaja.

     

     

  • Trenutno nema audio sadržaja.


    • prokleta_avlija1
    • prokleta_avlija2
    • prokleta_avlija3
    • prokleta_avlija4
    • prokleta_avlija5
    • prokleta-avlija-plakat
    • prokleta_avlika_plakat_full